Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025

Μια αγκαλιά και μια ιστορία από τον παππού και τη γιαγιά - Δράσεις Ενεργού Πολίτη

 

 Διερεύνηση

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για την Τρίτη Ηλικία (1η Οκτωβρίου) και το παραμύθι "Οικογένεια Τρίγωνου", το οποίο διαβάσαμε και συζητήσαμε στην τάξη.

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες ζωγράφισαν τη γιαγιά και τον παππού τους και τους παρουσίασαν στους συμμαθητές και στις συμμαθήτριές τους. 

 

Συζήτησαν για συναισθήματα που νιώθουν, όταν βρίσκονται μαζί τους, ή πώς νιώθουν εάν είναι μακριά τους, προβληματίζονται για όσα οι γιαγιάδες και οι παππούδες προφέρουν στα εγγόνια τους και όσα τα εγγόνια τους προσφέρουν σε αυτές και αυτούς.

 

Αποφασίζουν να αναλάβουν δράση και να τους καλέσουν στην τάξη για να τους γνωρίσουμε και να τους κάνουμε να χαρούν και να θυμηθούν τα δικά τους παιδικά χρόνια στο σχολείο!

 

Προετοιμασία / Σχεδιασμός

Αρχικά, οι μαθητές/τριες σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς, συγκέντρωσαν πληροφορίες για τους χώρους που φιλοξενούν παππούδες και γιαγιάδες, όπως τα γηροκομεία και τα ΚΑΠΗ. Σε σχετική αναζήτησή μας όμως, ανακαλύψαμε πως δεν υπάρχει γηροκομείο κοντά μας και πως δεν λειτουργούν πια τα ΚΑΠΗ της περιοχής μας... Αποφασίσαμε λοιπόν, να καλέσουμε  στο σχολείο μας τους παππούδες και τις γιαγιάδες των παιδιών!

Ετοιμάσαμε μια επιστολή,  στην οποία διατυπώσαμε την επιθυμία των μαθητών/τριών να επισκεφθούν την τάξη μας η γιαγιά και ο παππούς των παιδιών, να περάσουν μαζί τους λίγο χρόνο καθώς και να υλοποιήσουν μαζί τους προσχεδιασμένες δραστηριότητες. Ο/Η εκπαιδευτικός ανέλαβε να μεταφέρει την επιστολή και να οριστικοποιήσει την ημερομηνία της επίσκεψης.

Ξεκίνησε ο σχεδιασμός της επίσκεψης με έναν καταιγισμό ιδεών των μαθητών /τριών για όσα χρειάζεται να γίνουν πριν την επίσκεψη των παππουδογιαγιάδων στο σχολείο, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης και μετά από αυτήν.

 

 Υλοποίηση 

Πριν την επίσκεψη:

Οι μαθητές/τριες συμφωνούν και προετοιμάζουν μία σειρά από παιχνίδια που μπορούν να παίξουν με τους παππούδες και τις γιαγιάδες. Φτιάχνουν κάρτες,  ζωγραφιές και βραβεία για να χαρίσουν στους καλούς μας επισκέπτες. Τέλος, ετοιμάζουν ερωτήσεις για να πάρουν συνέντευξη από τους παππούδες και τις γιαγιάδες. Τα ερωτηματολόγια τα δανειστήκαμε από τις ΝΗΠΙΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ. Ευχαριστούμε για τα υπέροχα ερωτηματολόγια!

 

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης:

Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους. Τους παίρνουν συνέντευξη και συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο μαζί.  

 

 

Τους παρουσιάζουν στην ομάδα! Παίζουν παιχνίδια σε ομάδες! 

 

Τραγουδούν μαζί και ζωγραφίζουν μαζί!

 

 Να και οι ζωγραφιές τους!

Φεύγοντας οι μαθητές/τριες απονέμουν  στους παππούδες και τις γιαγιάδες τους, το βραβείο του καλύτερου παππού και της καλύτερης γιαγιάς αντίστοιχα που τους είχαν ετοιμάσει! 

 

Τα βραβεία μας τα δανειστήκαμε από το paixnidaki! Ευχαριστούμε paixnidaki.com για τα υπέροχα βραβεία!



 

 Μετά την επίσκεψη:

Τα παιδιά δημιουργούν ένα κολάζ αγάπης για τον παππού και τη γιαγιά τους!

 


 Επικοινωνία - Διάχυση 

Στη συνέχεια παρουσιάζουμε τις εργασίες και τις δράσεις μας στο ιστολόγιο του σχολείου για να μπορούν τα παιδιά να τα δείξουν και στους γονείς αλλά και τους φίλους τους!

 

 Αναστοχασμός 

 Ολοκληρώνοντας οι μαθητές/τριες σε κύκλο συζητούν και αναστοχάζονται με αφορμή τη δράση με τις γιαγιάδες και τους παππούδες. Προβληματίζονται πάνω στο θέμα της μοναξιάς και της δυσκολίας που έχουν οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι, ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις. Σκέφτονται πόσα πολλά μπορούν να κερδίσουν τόσο σε γνωστικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο κάνοντας παρέα με ηλικιωμένα άτομα. Δεσμεύονται να περνούν περισσότερο ποιοτικό χρόνο με τους δικούς τους παππούδες και γιαγιάδες αλλά και με άλλους παππούδες και γιαγιάδες που δεν έχουν εγγονάκια!

Ευχαριστούμε όλους τους παππούδες και τις γιαγιάδες για την υπέροχη μέρα που περάσαμε στο νηπιαγωγείο!!!







 

Νηπιαγωγείο εν όψ-e Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting